.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقاد استاندار از تاخیر در ساخت پتروشیمی گلستان
قناعت :جان مادرتان پیگیر اجرای این طرح ملی باشید!
ساخت پتروشیمی استان گلستان با گذشت بیش از پنج سال از کلنگ زنی پروژه ، تاکنون کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و روند اجرای آن بسیار کند است.
قناعت :جان مادرتان پیگیر اجرای این طرح ملی باشید!

ساخت پتروشیمی استان گلستان با گذشت بیش از پنج سال از کلنگ زنی پروژه ، تاکنون کمتر از 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و روند اجرای آن بسیار کند است.

این مجتمع که قرار بود پس از 4 سال به بهره برداری برسد اکنون به دلیل کمبود و عدم تخصیص اعتبار لازم به ویژه اعتبارات ارزی از پیشرفت لازم برخوردار نبوده و سرنوشت سرمایه 95 هزار سهامدار این پروژه در هاله ای از ابهام قرار داده است.

این در حالی است که 95 هزار سهامدار گلستانی حدود دو هزار و 800 میلیارد ریال در این پروژه سپرده گذاری کردند که البته این مبلغ تنها 4 درصد سرمایه پروژه را به خود اختصاص می دهد.

پتروشیمی گلستان که قرار بود، گلستان و شمال کشور را به عسلویه دوم تبدیل کند با گذشت بیش از 5 سال همچنان درگیر و دار کمبود اعتبار است.

مجتمع پتروشیمی گلستان قرار است، 7 هزار شغل ایجاد کند و رتبه بیست و پنجم استان گلستان را از لحاظ پیشرفت صنعت در کشور به رتبه دهم ارتقا دهد و آینده استان را در بخش صنعت و کشاورزی متحول کند.

استاندار گلستان با اشاره به پتروشیمی گلستان گفت: تنها 12.7 درصد این پروژه دولتی و بقیه آن خصوصی است.

جواد قناعت در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این پروژه بیش از یک سال درگیر مشکلات داخلی بود که اختلاف نظرات آن اکنون حل شده است.

وی اظهار داشت: وام 308 میلیون یورویی بانک ملی که مهلت اقدام برای دریافتش به پایان رسیده بود 6 ماه دیگر تمدید شد.

قناعت با اشاره به جلسات متعددی که برای پیشبرد این پروژه برگزار شده و روند آن نسبت به گذشته بهتر شده است، افزود: البته هنوز سرعت کار کند است.

وی گفت: پتروشیمی گلستان از مصوبات سفر اول و دوم به استان بوده که جزء بزرگترین پروژه های صنعتی استان است.

استاندار گلستان، سرمایه گذاری این طرح را 7 هزار میلیارد ریال با 93 هزار سهامدار اعلام کرد و افزود: این طرح با اشتغال مستقیم دو هزار نفر و غیرمستقیم 7 هزار نفر در حال اجراست.

وی، پیشرفت فیزیکی مستحدثات این طرح را 18 درصد اعلام کرد و گفت: کل تاسیسات پتروشیمی توسط کارشناسان بانک ملی مورد ارزیابی و مجنوعه مستحدثات به میزان 55 میلیارد تومان در رهن بانک قرار گرفت.

به گفته قناعت، تمامی امورات مربوط به تنظیم اسناد برای دریافت تسهیلات در استان انجام و در مرکز در حال پیگیری است و پس از اعلام بانک گشایش اولین LC انجام می شود.

این در حالی است که استاندار گلستان در نشست اخیر خود با خبرنگاران، جان مادرشان را قسم داد تا پیگیر مسائل مربوط به اجرای این طرح ملی باشد.

تاخیر در تکمیل پتروشیمی گلستان، موجب انتقاد و نارضایتی بسیاری از سهامداران و سپرده گذاران در این طرح ملی فراهم آورده است. طرحی که قرار بود به عسلویه دوم تبدیل شود، اکنون در گیر و دار مسائل مالی است و برای رفع مشکلاتش نیازمند عزم ملی و کشوری است.

اکنون که گلستان در آستانه سفر چهارم دولت قرار دارد، سپرده گذاران طرح پتروشیمی خواهان توجه ویژه دولت برای تسریع در تکمیل این طرح هستند.

به باور آنان، پتروشیمی گلستان، بزرگترین طرح صنعتی شمال در این استان است که تکمیل آن می تواند بسیاری از مشکلات و تنگناهای اقتصادی استان را رفع کند.

ایجاد صنایع پتروشیمی در گلستان از مهمترین مصوبات سفر نخست رئیس جمهوری و هیئت دولت به این استان بود که کلنگ احداث آن آبان 1385در شمال آق‌قلا به زمین زده شد.

میزان تولیدات این طرح یک میلیون تن کود اوره و 670 هزار تن آمونیاک در سال است و بخشی از آمونیاک تولیدی این طرح در داخل مجتمع به مصرف می‌رسد و حدود 75 هزار تن آن قابل عرضه به بازار صنایع پایین دستی کشور برای رفع نیاز کشاورزان استانهای گلستان، گیلان و مازندران است. / مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

روحاني 19 بهمن 1390
جناب آقاي مهندس قناعت واقعا شما مردي. از خدا سلامتي روز افزون را خواهانم.
نا شناس 19 بهمن 1390
با جان مادرت می توان استان را اداره کرد خداعاقبت رابخیرکند
نا شناس 19 بهمن 1390
واقعا!!!!!! ادبیات سخن گفتن گفتن در مسئولان هم از بین رفته!!!
نا شناس 22 بهمن 1390
با تشكر از استاندار عزيز ما سهامداران عطاي پتروشيمي را به لقاي سهممان بخشيديم متاسفانه مشاوران غير تخصصي در اين صنعت همين مشكل را دارد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.